Jumaat, 22 April 2011

~kemelut di muara kasih....2~

jam hampir menunjukkan hampir pukul 5.00 pagi...suasana sunyi sepi dan kedinginan terasa mencengkam seluruh anggota...terjaga aku hampir satu jam yang lalu....hanya beberapa minit sahaja aku merebahkan badanku dan cuba melelapkan mataku....namun tak berjaya....mata ini tak mampu dipejamkan....hati ini meronta-ronta di dalam....Ya llah Ya Tuhanku....begitu berat ujian yg perlu aku tanggung ini.....

terhenti seketika bicara rasa...terkenang kembali kenangan serta memori indah yang telah terjalin antara aku dan dirinya....masih teringat2 kata2nya ketika berbicara denganku di telefon tidak lama dulu....

"akakkkk.....saya bahagia bersama akak...akak terlalu baik dan saya sangat menyayangi akak....akak dah macam keluarga saya sendiri...."
"akak tahu....setiap detik setiap ketika....saya selalu ingatkan akak....tak pernah lupa....akak adalah kebahagiaan saya...."
"akakkkk....akak dengarlah lagu anuar zain tue...sedetik lebih, ianya bagaikan luahan hati saya pada akakkkkk....saya sayangggggg akakkkk....."

aku masih ingat semua kata2nya...dan aku pahatkan segala2 di lubuk hatiku yang paling dalam.....kerna aku amat menghargai kehadirannya dalam hidupku....dan aku begitu menyayangi dan mengasihinya....dia terlalu mengambil berat dan menyayangi diriku....tidak pernah aku rasa disayangi sebegini....bahagia sangat2 apabila diri ini disayangi...

tapi....kadang kala bahagia yang dirasa diganggu-gugat juga....bagaikan terkena tempias tatkala hujan membasahi bumi....begitu jugalah dengan hubungan aku dan dia....ada ketika dilanda ribut dan taufan...ada ketika dipukul ombak dan badai....dan ketika itu, masing2 membawa haluan sendiri....membungkam sepi...tanpa kata tanpa bicara tanpa sapaan mesra....berdiam diri seribu bahasa...namun, sedikitpun tidak pernah lupa...malah rasa kasih dan sayang itu semakin membara dan meronta2....seringkali aku yang beralah dan mengalah....

"kenapa akak selalu buat saya camnie.....kenapa akakkkkk...."
"akak kata...akak sayangkan saya.....tapi, akak selalu menyakiti hati saya....."
"kenapa akakkkkkk......"

kadang kala...aku terdiam tanpa sebarang kata2 utk menjawab segala pertanyaannya... bukan malas untuk melayan kerenahnya....tapi, aku rasa berdiam adalah lebih baik.... sekurang2nya dapat meredakan kemarahannya....dan apabila keadaan kembali reda...barulah aku mula bersuaara dan menjelaskan segala2....

"akak jangan tinggalkan saya....saya takder saper2....."
"akak ada ramai orang sayangggg...tapi saya cuma ada akakkkkk jerr...."
"saya sayang akakkk...dan saya tak mahu kehilangan akakkk...."

semakin aku mengenang dan mengingati segala kata2 yang keluar dari mulutnya....
semakin sebak dan sesak nafas ini.....aku tertanya2 pada diri ini....siapalah aku sebenarnya....seandainya benar aku ini disayangi dan dikasihi...mengaapa tiada ruang lagi untuk aku terus menghuni di hatinya....mengapa aku dibuang begitu saja....
semudah itu dia mengakhiri segala2....sedangkan hubungan ini terlalu kuat dan ukhwah ini terlalu hebat....

sampai bilakah aku mampu bertahan....melewati hari2 depan tanpa kehadirannya di sisi....pandangan ini rasa semakin kabur dan kelam....tiada lagi cahaya yang menemani setiap langkah ini...tiada lagi sinar yang mengiringi setiap detak dan getar hati ini....aku kembali menyendiri walaupun ditemani keriuhan di sisi....namun aku tak mampu menipu diri....ketiadaannya amat2 aku rasai...dan ianya cukup2 menyesakkan jiwa dan rafa ini...

Ya Allah Ya Tuhanku....aku tidak redha semua ini berlaku...kau akan cuba pertahankannya selagi mampu....Ya Allah Ya Rahman Ya Rahimmm....berikanlah kekuatan kesabaran dan ketabahan bagi diriku...agar aku mampu menangani semua ini....aku tidak sanggup untuk melepaskannya dan tidak juga sanggup untuk kehilangannya...
kehadirannya dalam hidupku adalah anugerah Allah swt buatku...juateru aku harus menjaganya dengan sebaik mungkin....aku amat menyayanginya seperti adikku sendiri dunia dan akhirat....

~zaza/23042011/5.26am/kdmk 2~

1 ulasan:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.org

    BalasPadam