Sabtu, 23 April 2011

~kemelut di muara kasih....3~

kepalaku masih berpinar2...mataku tak mampu dibuka....sakit betul kepalaku ini...aku gagahi juga....kuterima panggillan telefon darimu....tidak kusangka dan tidak kuduga....dirimu masih sudi untuk menghubungiku...hatiku mula berbunga....rasa bahagia sangat2...

"kenapa akak tak jawab sms saya.....?????" luahannya
"kenapa....akakkkkk"
"akakkk call saya....."

aku tak mampu berkata apa2 lagi...memang benar aku tak dengar bunyi sms yang masuk.... bukan sengaja aku tidak mahu membalasnya....tanpa ragu2 aku terus menghubunginya...di hati ini...aku mengharapkan ada sinar bahagia yang bakal menerangi kelam kelmarin....

"akakkkkk....."
"yerrrr....."
"saya tak nak bersama akak lagi.....saya dah tak boleh bersama akak lagiiii...."
"naperrr nie....??????"
"saya banyak menangis kerana akakkkkk....akak selalu menyakiti hati saya......saya terpaksa makan hati kerana sikap dan perbuatan akakkkkk...."
"akak penipu besar.....nampak jerrr warak....tapi penipuuuuuuu...."
"semua kata2 akak.....tak beri makna apa2.....penipuuuuu....saya benci akakkkkk..."
"saya dah tahu siapa akak yang sebenar2 nyer....."
"akak gunakan saya....untuk meredakan kesepian akakkkkk....akak penipuuuuuuu"

aku hanya mampu menangis dan mendiamkan diri.....aku biarkan dirinya terus menghentam aku dengan kaya2 nyer....biarlah dia puaskan hatinya....biarlah dia lontarkan kemarahannya....aku hanya mampu mendengar....namun, jauh di sudut hati.... rasa begitu luluh dan sedih sekali....aku tak pernah menipu dirinya....aku tidak pernah menipu bila aku kata aku menyayanginya....kerna itulah hakikatnya.....

"adik tak sayangggg akak lagiii....."
"adik dah lupaa semua janji adik pada akakkkk...."
"adik betul2 bencikan akakkkkk.....????"
"tak adakah kebaikan yang akak dah buat untuk kebahagiaan adikkkk...."

aku mengajukan pertanyaan bertalu2 sambil air mataku terus mengalir dan mengalir.... aku tak mampu menahan perasaanku ini...sebak rasa di hati ini...apabila aku dituduh sedemikian rupa....rasa hilang segala harga diri....semuanya tercalar....rasa terhina sangat2....puas sudah aku berkorban....aku serahkan segala2 nyer....kasihku sayangku...seluruh hidupku...bersamanya merupakan satu detik yang cukup membahagiakan diriku....gelak tawanya yang manja....membuat hatiku tersentuh.... ingatanku padanya sentiasa ada....dan rinduku padanya sentiasa membara....

"saya dah tak nak fikir tentang diri akak lagi.....cukup laaaa"
"saya tak pernah janji apa2 kannnnn.....lupakan semua tue....saya tak ingat apa2 punnnnn....."
"memang saya bencikan akakkkkk....di saat ini, akak laa orang yang paling saya benciiiiii......"
"apa kebaikan yang akak dah buat pada sayaaa.....cakapppp...!!!!"
"apa makna nyerrr....kalau setiap hari saya asyik menangis kerana akakkkkk....itukah yang akak katakan kebahagiaannn.....????"
"sudah laaa akakkkkk.....cukup laaaaa....saya dah malas dengan semua nie....."

tersentak aku dengan ucapannya....air mataku terus mengalir laju.....tak mampu bersuara....hanya mendiamkan diri bersama hati yang cukup tertekan....luluh dan rasa amat parah sekali....setelah apa yang dilalui bersama....adakah ini pengakhirannya.....aku rasa benar2 terseksa....

Ya Allah ya Tuhanku....berilah kekuatan dan ketabahan kepada hamba-Mu yang serba dhaif dan naif ini....aku bermohon pada-Mu Ya Allah....seandainya benar aku telah menipunya selama ini....tunjukkanlah kebenarannya....aku redha dengan segala hukuman-Mu...

aku tidak menyalahkannya seratus peratus....kerna aku tahu dia masih menyayangiku....cuma keadaan dan situasi yang mendesak....membuatkan dirinya tak mampu mengawal diri dan emosinya....

semakin lama aku semakin diam....tak mampu berkata apa2 lagi....namun telefon bimbitku masih kupegang dan melekat di telingaku....esak tangisku terus berlagu.....
suaraku tersekat2....sayup2 kedengaran...dan kadangkala hilang....

"akakkkk.....dah laa akakkkkk...."
"saya sayangkan akakkkkk...tapi saya dah tak boleh bersama akakkkkk....."
"cukuplah apa yang kita dah lalui selama ini...."
"saya dah serik nak bersama akakkkk lagi..."

tiada apa yang harus aku katakan lagi....setelah itu talian telefon terus dihentikan....dan akun terus menangis sendirian......tiada apa yang dapat aku bayangkan...hanya memikirkan bagaimana harus aku teruskan hari2 mendatang tanpa dirinya di sisi....persoalan ini tak mampu aku jawab....

~zaza/23042011/10.11pm/kdmk 3~

1 ulasan:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.org

    BalasPadam