Selasa, 26 April 2011

~kemelut di muara kasih....5~

telefon bimbitku masih di tanganku...aku terus terpaku dan terkedu tatkala membaca setiap baris2 ayat yang terpapar di skrin....hatiku berdebar2...apakah benar apa yg aku baca di saat ini....apakah ini luahan ikhlas yg lahir dari hatinya...sedangkan seketika yang berlalu...aku terus dihimpit dan dihenyak dengan pelbagai persoalan dan persoalan yang tdk mampu aku jelaskan satu persatu...

jauh di sudut hati...aku bersyukur sangat2 kerna doaku dimakbulkan oleh-Nya...kemelut yang merantai mulai longgar dan api kemarahan mulai sirna. terima kasih Ya Allah Ya Tuhanku di atas nikmat rahmat dan hikmah-Mu ini...setelah apa yang aku lalui, kini kebahagiaan kembali menemani....syukran Ya Allah, hanya itu yang mampu aku lafazkan di saat ini.

aku membaca kiriman sms itu berulangkali...kedukaan dan kekecewaanku bagaikan dibawa pergi...

"akakkkkkk....."
"saya memang banyak dosa dengan akak...kannnnn"
"akakkkk....saya tak mahu kehilangan akak sebenarnya...."
"tapi...kadang2 saya keliru dengan perasaan saya sendiri..."
"saya amat memerlukan akak dalam hidup saya...."
"saya tak nak kehilangan akakkkkkk...."
"saya sayanggggg akakkk...."

sebak rasa dadaku...aku membalas kiriman itu dengan seikhlas rasa di hati.

"tima kasih dikk...."
"tima kasih untuk segala2 nyer...."
"akak juga tak mahu kehilangan adik..."
"sebab akak juga menyayangi adik...dunia dan akhirat..."

beberapa ketika kemudian, sekali lagi aku terima kiriman sms darinya...dan sekali lagi aku terkedu dengan bait2 katanya.

"akakkkkk...."
"kita kembali macam dulu yerrr...."
"kita sms, ym, fb, mesej inbox, komen2 status......."
"saya rindukan semua tue......"
"saya tak nk kehilangan semua tue...."
"semua tue amat penting bagi hidup saya...."
"akakkkk...."
"saya sayangggg akakkkk...."

tak mampu berkata apa2 lagi....hanya mengucap syukur pada Illahi. sms itu kubalas kembali...

"Allahu Akhbar..."
"InsyaAllah...dik, inilah yg akak harap2kan..."
"kalau inilah yg adik mahu....akak akan turutkan..."
"akak juga tak mahu kehilangan semua ini..."
"semoga ukhwah dan jalinan kasih sayang kita ini diredhai Illahi...."

setelah itu, aku terus menyambung tugasku yang masih belum selesai. aku biarkan segala2 nyer. aku cuma berharap agar dia memahami apa yang telah aku nyatakan dalam kiriman sms tadi. sebetulnya, tiada sekelumit rasa benci di hati ini terhadap dirinya. aku sangat2 menghargai ukhwah dan kasih sayang ini. aku terus berharap dan berdoa agar...Tuhan memberkati dan meredhai hubungan kami berdua hingga ke akhirnya...

~zaza/27042011/11.17am/kdmk 5~

1 ulasan:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    dewa-lotto.name
    dewa-lotto.org

    BalasPadam