Khamis, 24 Mac 2011

~BICARA SEKEPING HATI~


~BICARA SEKEPING HATI....~

di saat rindu mengetuk pintu hati yg sedia sepi....

~ mengharapkan keberkatan penghulu segala hari... agar terungkai segala kemelut yang berpaksi... semoga kemesraan bertaut kembali....

~ bertaut kembalikah rindu ini...setelah sekian lama menyepi...lantaran hati terusik lagi...

~ kutitipkan resah rindu di angin lalu bersama semilir yg berpuput merdu semoga dirimu tenang dan bahagia selalu bersama rindu yg tdk pernah beku...

~ kemelut mula bertaut...membuat hatiku menjadi kusut...fikiran bertambah kalut...

~ hati di dalam tak siapa mampu menduga...biar perit terasa namun masih bisa berkata2...biarpun sekadar nukilan sahaja...

~ apa benarnya ungkapan kata..'kebahagiaan dalam perpisahan'...andainya jauh di sudut hati terasa perit pedih bagaikan tertusuk sembilu bisa...

~ terpaku sendiri bersama persoalan yang menerpa...siapakah aku sebenarnya di hatimu... membungkam sepi tanpa suara

~ bicara itu kadangkala menghiburkan...bicara itu jua ada ketika menyakitkan...

~ apabila berkata2 secara jujur...menimbulkan kemarahan DAN apabila berdusta...menimbulkan kebencian pula...justeru apa bicara yang sebaik2 nyer...

~ lelah beralah namun masih terus dipersalah...ingin tinggalkan semua ini...namun tdk sampai rasanya hati..

~ rindu kasih usah dibiarkan tersisih...selami segala2 dengan hati yang ikhlas dan bersih...

~ berdiam bukan bermakna lupa...menyepi bkn bermakna alpa...kekangan masa membataskan segala2...NAMUN jauh di hati ingat sentiasa... BIARPUN hanya memantau dari kejauhan cuma... kasih dan sayang ini tetap bertakhta...

~ keterpaksaan utk melupakan sesuatu yg terpahat di hati ini...amatlah memeritkan

~ sehari tanpa menyapa dirimu...membuat diriku jadi tak menentu...apalah dayaku andai kehadiranku menambahkan lagi sakit dihatimu... maafkan aku

~ sekadar bersuara tanpa kata2...agar reda kemelut yang melanda...hanya pada-Mu tempatku meminta...agar terungkai segala2...

~ menyayangi tidak semestinya memiliki...NAMUN utk melepaskan ia pergi...satu situasi yg tdk mampu untukku lalui...

~ rasa kasih dan sayang yang hadir... bukanlah hanya sekadar mainan bibir...bagaikan ada maksud tersirat di sebalik tabir...

~ kelangsungan kita menyayangi sseorang adalah merupakan suatu kerelaan yg dizahirkan tanpa paksaan...namun utk melepaskan ia pergi di saat terpanggil oleh tekanan @ kemelut yg menyapa... ianya terlalu sukar utk merealisasikannya...

~ perlukah di hati terus curiga dan prasangka... sedangkan selautan kasih sayang terhampar di depan mata...

~ tiada hari seindah hari2 yg telah aku lalui kelmarin...ianya cukup menghiburkan dan membahagiakan...NAMUN, di saat ini...aku rasa bagaikan telah hilang segala2 nyer...

~ andai aku berdiam diri...bkn bermakna aku membenci...sekadar ingin memujuk hati...seketika biarlah aku begini...namun di hati masih menyayangi...

~ rindu di hati tak siapa yang tahu...resah di jiwa tak siapa yang menduga... terus bertahan selagi terdaya...

~ diamku ini bukan kerna tidak lagi menyayangi... CUMA melayan rajuk di hati...rajuk tak terpujuk

~ perit mencengkam hati di dalam...lantaran diri terus-terusan diam...bukan berniat utk berdendam...sekadar meredakan kemelut yg dalam...

~ keterpaksaan ini terlalu menyakitan...tak mampu memadamkan ingatanku padamu... walaupun sesaat...aku akui aku kini sesat dalam rindu...

~ dalam keriuhan hati ini masih terasa sepi...tanpa bicara mesra yg sering kita lalui...membungkam tanpa suara membisu tanpa kata...namun, sampai bila....

~ tidak mampu utk terus membohongi diri..aku terlalu merinduimu...hari2 yang kulalui...terasa sepi dan asing sekali...

~ sesat dalam rindu yang tdk berkesudahan...lemas di lautan sayang yang tdk bersempadan... membungkam rasa sarat dengan duka dan lara...

~ izinkan aku utk terus menyayangimu...biarpun kebencianmu terhadapku terus memacu...pada setiap helaan nafasmu

~ aku sentiasa ada di sisimu...biarpun sekadar bayangan bisu...tatkala panas mentari terik menyinar...aku kan menjadi awan yang bergumpalan menutupi sinar mentari demi memberi keselesaan bagi dirimu...agar tiada setitik keringat membasahi dirimu...aku kan terus menjadi pelindungmu...

~rindu itu terlalu indah...rindu itu membuatku resah...rindu itu tak mampu disanggah... rindu ini mengundang sejuta nikmat dan hikmah...seandainya ianya berlandaskan hukum2 Allah...

~pada setiap ruang2 di hati insan...yang sayu pilu...tatkala bersulam dgn renda2 kesedihan yang tdk pernah diharapkan...aku akan tetap bersama...mengait kembali ropol2 bahagia dan ceria agar ianya mampu membuat kalian kembali tersenyum...biarpun masih diuliti duka yg belum tersisa...

~terlukis gambaran wajahmu di hamparan kanvas mindaku...membuat hati disapa rindu...biarpun tanpa pernah bertatap temu...ingatan ini tetap ada bersamamu...mengisi ruang2 waktu...


**sekadar penzahiran untuk meredakan segala keresahan....tak mampu menyanggah di saat rindu kasih menyinggah...namun...sebaik2 usaha adalah perbanyakkan doa dan zikrullahagar ketenangan dan kedamaian menjadi milik kita bersama....

~zaza/24032011/bsh~

2 ulasan:

  1. tahniah..krn mmpu mnghasilkan blog seindah ini..truskan berkarya..untung nya dirimu kerana dpat mnzahirkann segalanya melalui tulisan..terasa tersentuh naluri ini hingga x terdapat dizahirkan dng kata2..

    BalasPadam
  2. ct sal....tqvm for your support...sekadar penzahiran dari sekeping hati utk perkongsian bersama...bersyukur saya kerana diberi kesempatan utk menzahirkan nukilan2 saya....bakat yg telah lama saya simpan akhirnya dpt juga dizahirkan...alhamdulillah...aminnn

    BalasPadam