Selasa, 8 Mac 2011

~TIKA PENA DAN TINTA INI MENARI...~

tika pena ini menari...

ianya terus meliuk lintuk

tanpa alunan melodi dn irama

namun...langkahnya terus pantas

tika pena ini menari...

aku lakarkan sebuah ceritera

penuh dgn kisah-kisah duka lara

yg menginsafkan diriku akan keajaiban-Nya

tika pena ini menari...

aku berkongsi sejarah silam yg lara

bersama insan2 yg juga dilanda kecewa

namun...aku redha dan pasrah

kerana...segalanya memberikan aku inspirasi

agar aku dapat terus berkarya lagi...

tika pena ini menari...

wajah2 mereka yg terusik resah di hati

berlegar2 menemani aku setiap hari...

tanpa kusedari....

aku menjadi seorang yg lebih berani

mengharungi segala ranjau dn onak berduri

sebelum nafas ini....terhenti di sini

tika pena ini menari...

kulebarkan sayap kemanusiaanku

mendengar keluh kesah

yang disuarakan di ruang maya ini

aku redha jika bahuku ini dibasahi air mata

aku pasrah jika air mataku ini membasahi bumi

lantaran rasa simpati dan empati..

namun...aku terus mengajak hati2 lara ini

agar terus kuat tabah dan terus berdiri

dgn langkah yg lebih berani

agar hidup dan kehidupan mereka terus diberkati

dengan redhanya Allah Rabbul 'Izzati

lalu buat seketika ini

pena ini tidak lagi menari...

~zaza/10022011/bsh~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan