Selasa, 29 Mac 2011

~RINTIHAN SEKEPING HATI~

~rintihan sekeping hati...~

seketika ini...
aku cuba mengumpul kekuatan
mencari kesilapan dan kekhilafan diri
tanpa aku sedari...
mungkin ada yg telah terluka di hati
lantaran kebodohan dan kejahilan diri ini...
siapalah aku ini....

seketika ini...
aku panjatkan doa yang setulus2nya
agar keasingan ini bisa berakhir
dan situasi kembali seperti dulu...
aku tahu...
segala-galanya berpunca dariku...
dan aku tahu...
pastinya hatimu terhiris luka
maafkan aku....maafkan aku
tiada terlintas utk aku berbuat begitu....

sebak rasa hati ini
sesak rasa dada ini
segala-galanya bermain-main di minda ini
ingin aku terus bersamamu sepertimana dulu..
namun...apalah dayaku
siapalah aku...

seketika ini...
aku terus menyesali..
atas apa yg telah terjadi...
aku berharap dan bermohon
agar api kemarahanmu bisa reda
agar rasa kebencianmu bisa lenyap
semoga kita kembali seperti dulu...
tapi...siapalah aku

andai nanti tiada lagi kemaafan di hatimu
andai nanti tiada lagi rasa kasih di jiwamu
andai nanti tiada lagi rindu yang bertamu
andai nanti tiada lagi sayang di mindamu
aku redha dan pasrah...
kerna aku tahu...
siapalah aku...

namun...izinkan aku
utk terus menyayangimu
adikku....


-zaza/rsk 0104/2010-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan