Jumaat, 25 Mac 2011

~BICARA SEKEPING HATI~

~BICARA SEKEPING HATI - 1~

teman...

dlm tawa ada duka

dlm ceria ada sengsara

inilah fitrah dlm hidup kita

teman...

dlm keterlanjuran yg tdk dijangka

dlm keterpaksaan yg tdk diduga

aku mungkin telah menyakiti hatimu

aku mungkin telah menyinggung perasaanmu

teman...

bkn niatku utk perlakukan begitu

sehingga merobek hati dan perasaanmu

tanpa belas kasihan dariku...

bkn itu matlamatku

tatkala kata-kata bertukar seumpama bisa

sehingga menular ke seluruh anggota

maafkan aku teman...

aku tahu kekhilafan ku ini

tdk mudah utk kau lupai

namun...aku ingin kau mengerti

tiada sekelumit niat di hati ini

utk menyinggung dan menyakiti

hatimu yg tulus dan suci

maafkan aku teman

ku kesali apa yg terjadi

tdk akan aku ulangi lagi

sehingga menjarakkan jalinan ukhwah ini

semoga diri ini

sudi utk dimaafi...

~zaza/16012011/bsh~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan