Selasa, 22 Mac 2011

~MUHASABAH DIRI~


~kembalikan ketenangan di hatiku.....~

seraut wajah itu...

seringkali hadir menemaniku

tanpa bisa kuhindarinya...

seketika itu...

kekalutan mula menyapa diri

mengundang keresahan

yang bertali arus....

biar wajah tampak tenang

namun hakikatnya....

hanya Tuhan sahaja yang tahu....

seketika itu...

kucuba mencari-cari

ke mana hilangnya jati diri

yang semakin membungkam bersama hati

yang telah disakiti...

sakitnya tak mampu diubati lagi...

sendirian aku menangisi

dan terus meratapi...

namun....

siapalah yang akan ambil peduli...

seketika itu....

aku masih mampu tersenyum

biarpun senyuman itu

hanya sekadar menutupi segala kedukaanku

terasa hina dan kerdilnya diri ini

apabila disakiti dan dikhianati

kebaikan dan kebajikan yang diberi

tidak sedikit pun dihargai....

seketika ini....

aku terus menyepikan diri

bersama duka yang sarat...

bersama luka yang sukar diubat

di kesempatan ini..

aku pohon kepada-Mu Ya Rabbi

berilah kekuatan kepada hamba-Mu ini...

kembalikan ketenangan di hatiku ini...

agar aku mampu terus berdiri

melangkah dengan gagah dan berani

bagi menggalas segala beban

yang aku tanggung selama ini....

Ya Allah Ya Rabbi ...

aku perlu terus di sini...

tabahkan hatiku kuatkan semangatku

kerna...perjuanganku masih belum berakhir

demi utk memberikan keceriaan

demi utk memberikan kegembiraan

demi utk memberikan kebahagiaan

buat insan2 di sekelilingku...

yang memerlukan dokongan dan bimbingan

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahimmm...

permudahkanlah perjuanganku ini

biar sesukar sesulit mana yg terpaksa kulalui

tak kan sesekali aku persiakan

setiap apa yg telah aku janji dan ikrarkan

berkatilah dan permudahkanlah segala urusanku Ya Allah

Aminn 3x...Ya Rabbil 'Allaminn

~zaza/10022011/bsh~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan