Isnin, 28 Mac 2011

~DI SAAT RINDU INI HADIR...~

~di saat rindu ini hadir.....~

di saat rindu ini hadir....
hati ini terasa sesak
dada ini terasa sebak
perasaan ini seakan memberontak
saratnya bagai tak bisa dibedak-bedak
membungkam bersama resah yang semakin rebak

di saat rindu ini hadir...
ku gapai bayanganmu
dalam kesamaran yang sendu
menguntai kasih yang semakin bisu
bersama...
menganyam sayang yang semakin tepu

sesekali...
hati ini bagaikan dingin membeku
hanya mampu menguntum senyum
dalam kedukaan yang tidak siapa pun tahu...
tertanya-tanya di ruang hati dan minda
siapalah aku di hati mereka...
seketika itu...
sebak di dada terus bergelora
tak mampu lagi aku menyekanya...
mengalir juga air mata duka...
membasahi pipi tnpa mampu
aku menahannya......
peritnya derita seksanya duka...
moga ketabahan mengiringi perjalananku...

di saat rindu ini hadir...
aku terus di sini
bersama kasih yang telah termeterai
bersama sayang yang telah bersemi
menghuni di lubuk hati ini...
biarlah aku terus menyulam kasih sayang ini
setulus-tulusnya...
semoga mendapat keredhaan-Nya
sesungguhnya...
di saat rindu ini hadir..
aku terus merindui segala2nya...
semoga ada ruang dan kesempatan
untuk kita menyatukan kemesraan
serta kasih sayang ini...
di alam nyata....InsyaAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan